Politică

Militaru vrea PRIMAR/Jafurile lui MILITARU prin spitalul judetean TIMISOARA/Firme si BAIETI Destepti sub acoperire USL !

După ce a obținut prea multe funcții prin Calarasi-fara examen, Militaru Marius a început să muște din Obada Mădălina.A uitat faptul ca in 2012 facea parte din USL si impartea acadele cu Marius Chira in magazinul satesc al localitatii pentru primarul PSD. Marius, ai uitat sa ti iei pastiluta de seara , vezi ca, acum, se poate lua si pe cale nazala 🤣😜🤷‍♂️

EXCLUSIV Spitalul Județean Timișoara, devalizat ca-n codru de firmele de partid (III)

DSC_1081

Ca să nu facă licitație publică, SCJUT ”a spart” contractul în 3 bucăți mari și late, tocmai pentru că suma depășea pragul legal de 10.000 euro. Practic, încredinţarea serviciului de dezinsecţie şi deratizare s-a realizat prin prelungirea clauzelor contractului 2435/16.10.2007, contract care îşi producea efectele până la data de 31.12.2007, deci în cadrul exerciţiului bugetar al anului 2007, neavând o aplicabilitate multianuală. ”Astfel, că prin actele adiţionale încheiate în exerciţiul bugetar al anului 2008 şi pentru acest exercţiu şi prin însumarea cărora rezultă o valoare totală exprimată în EURO de 14.436,40 s-a procedat la fracţionarea achiziţiei publice ceea ce a creat condiţiile practicării achiziţionării directe de servicii şi nu a aplicării corecte a procedurii legale ce se impunea în acest tip de aciziţie, având în vedere pragul legal de 10.000 EURO până la care, achiziţia serviciilor se putea realiza în acest mod”, se arată în raportul Curții de Conturi Timiș.

Astfel prin achiziţionarea directă a serviciilor de dezinsecţie şi deratizare de la SC VM DESIDER SRL au fost încălcate toate principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publică respectiv: nediscriminarea; tratamentul egal; recunoaşterea reciprocă; transparenţa; proporţionalitatea; eficienţa utilizării fondurilor publice. Auditorii publici externi mai arată că decontarea lucrărilor efectuate în perioada ianuarie – iulie 2008 (perioadă ce se află peste cea stabilită prin actele adiţionale încheiate) s-a realizat la tarifele de 0,07 m2 – dezinsecţia şi 0,04 lei/m2 – deratizarea, tarife utilizate în cadrul procedurii de achiziţie publică din 18.06.2007 şi în care SC VM DESIDER SRL a ofertat preţurile cele mai mari. Corespunzător acestei constatări s-a calculat diferenţa de preţ între preţurile ofertate de SC VM DESIDER SRLşi ceilalţi doi ofertanţi (SC DERATON SRL şi SC EDMAR SRL), rezultând o diferenţă de 8.191,00 lei ce se constituie pagubă adusă bugetului Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara, sens în care auditorii publici externi au estimat un prejudiciu de 9.969,24 lei. Partea frumoasă a lucrurilor e că, așa cum rezultă din documentele aflate la dosarul achiziţiei publice, SC VM DESIDER SRL a câștigat ”încredintarea directă” pentru deratizare/deinsecție SCJUT, surclasând, după o competiție acerba și frenetică, conform economiei de piață, SC TRADECOMIA SRL. Gluma e că, după aceeași rețetă patentată, cele două firme sunt afiliate, adică fac parte din aceeași familie din punct de vedere al acționariatului. Pe scurt, în SC VM DESIDER SRLMilitaru Marius Bogdan i-a cesionat acțiunile lui Vlad Francisc Iman, iar SC TRADECOMIA SRL îl are ca asociat pe același Militaru Marius Bogdan!!! Totul în familie, cu alte cuvinte!

SCJUT, sluga lui Iman

Inspectorii Curții de Conturi au mai descoperit o chestiune de-a dreptul școcantă, în cazul firmelor controlate de Vlad Francisc Iman. La nicio licitație sau încredințare directă, care a avut ca beneficiar SCJUT, societățile lui Iman nu au depus la dosarele de licitație vreun certificat de atestare fiscală, din care să rezulte îndeplinirea obligaţiilor societăţii în raport cu bugetul de stat. Practic, o condiție obligatorie pentru orice firmă din România: dacă vrei să lucrezi cu banii statului român, atunci demonstrează că firma nu are datorii la buget!Deși nu e glumă, SCJUT s-a multumit de fiecare dată, nu cu un certificat de atestare fiscală, ci doar cu o cerere/solicitare de eliberare a acestuia către Fisc!!! In fine, fără eforturi prea mari și fără stres, în anul 2009, contractul de deratizare și desinsectie pe SCJUT a revenit tot prietenului Vlad Francisc Iman. De aceasta data, SC VM DESIDER SRL s-a luat la luptă dreaptă, chiar sub ochii medicilor de la SCJUT, cu SC TUDOR CLEANING SRL din București. Stim că nu va mai miră, dar și de această dată firmele sunt afiliate, miezul problemei fiind același Vlad Francisc Iman, stăpânul Spitalului Judetean Timișoara. Astfel, SC TUDOR CLEANING SRL s-a înfiinţat sub denumirea de SC GI INVEST SRL, având nr. de înregistrare J35/1176/2005, sediul social declarat în Timişoara, str. Mureş, nr. 39/A, camera 5 şi asociaţi pe Iman Vlad Francisc (şi administrator) şi Gubandru Mihai Alin. Începând cu data de 18.08.2006, SC GI INVEST SRL îşi schimbă denumirea în SC VFI SERVICII SRL şi structura asociativă, în sensul că SC VFI MEDICA SRL (reprezentată în calitate de de asociat şi administrator de Iman Vlad Francisc) şi Sferlea Radu devin noii asociaţi. Ulterior la data de 07.08.2008 (conform M.O. 4365) SC VFI SERVICII SRL îşi schimbă denumirea în SC TUDOR CLEANING SRL, noii asociaţi devenind Tudor Paul şi Tudor Camelia. Schemă de fotbal de divizia C, nu alta, atat doar că cei din SCJUT s-au facut că nu pricep!?

Zonă crepusculară, nu medicală!

Mai contează pentru cineva că, în notele justificative privind selectarea procedurii de achiziţie directă, întocmite de şeful biroului contracte, valorile propuse pentru serviciile ce urmeau a face obiectul achiziţiei au fost, în mod curios, aceleaşi cu cele ofertate de SC VM DESIDER SRL şi la care s-au încheiat contractele de servicii de deratizare şi dezinsecţie? Nici vorbă, că doar atât i-a dus capul pe funcționarii publici de la SCJUT! Până la urmă, de ce ar mai conta, atâta timp cât, la nivelul anului 2010, Spitalul Județean Timișoara a atribuit, din nou, contractele de dezinsecție și deratizare catre aceeasi SC VM DESIDER SRL. De data aceasta, batalia a fost intre societatea mai sus menționată, SC VIV CRYSTAL SRL și SC WORK IQ SRL. Evident, societăți afiliate și aflate în relații contractuale cu Vlad Francisc Iman. Astfel, în perioada 2007 – 2013, aşa cum rezultă din datele raportate de SC VIV CRYSTAL SRL prin declaraţia 394, date puse la dispoziţia auditorilor publici externi de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Timiş, această societate a efectuat livrări, fiind într-o relaţie de parteneriat comercial, cu SC VFI MEDICA SRL şi SC V&F COMPUTERS SRL, societăţi la care asociaţi şi administratori sunt Iman Vlad Francisc şi Strein Diana Lavinia. Totodată din datele puse la dispoziţie de Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiş a rezultat că în perioada 2009 – 2010, SC VIV CRYSTAL SRL a dispus de trei persoane angajate, respectiv patron, secretară şi femeie de serviciu, ceea ce făcea ca făcea improbabilă desfăşurarea unei activităţi de dezinsecţie şi deratizare. Cât despre SC WORK IQ SRL, aceasta nu avea niciun angajat, nu avea nicio activitate, dovadă că ”prospectarea de piață” în favoarea lui Vlad Francisc Iman, facută de SCJUT, a fost un adevărat clavar si o decizie foarte grea de luat! La fel a fost si la nivelul anilor 2011, 2012 si 2013 când același Iman a ieșit căștigător pe linie, mai ceva ca la o partidă de table!

Iman cere, SCJUT execută!

Fără a intra prea mult în detalii, un lucru a rezultat in mod cert, ca urmare a controlului inspectorilor de la Curtea de Conturi Timiș: ”urmare a analizării documentelor ataşate facturilor fiscale emise de restatorul serviciului de dezinsecţie şi deratizare, s-a constat că “justificarea” serviciilor prestate nu se realizează pe documente din care să rezulte consumurile (cantităţile de material/substanţe, manopera şi celelalte costuri ocazionate de prestarea serviciului) şi modul de calcul al sumelor facturate, utilizându-se doar nişte Procese verbale prin care reprezentantul operatorului economic, cu avizul reprezentantului autorităţii contractante, declară, la modul general, că a executat lucrări de dezinsecţie şi deratizare”. Pe scurt, Iman facturează, SCJUT onorează serviciul! Asa a facut SCJUT în toată perioadă 2006 – 2013, indiferent cine s-a aflat la conducerea unității, vizavi de stapânul Iman. În sinteză, volumul decontărilor către SC VM DESIDER SRL, doar pentru servicii de deratizare si desinsectie, se prezintă la un cuantum de 725.000 RONAsta, în condițiile în care toate contractele au fost întocmite în afara legii! Sau, cum spun cei de la Curtea de Conturi Timis, ”…cu încălcarea tuturor normelor legale din domeniul achiziţiilor publice, unui operator economic care nu este autorizat să execute astfel de lucrări, nu a făcut dovada deţinerii – în toată perioada – de capacităţi tehnice şi umane, nu are un comportament financiar şi fiscal în conformitate cu prevederile legale, în sensul că nu a depus situaţiile financiare aferente anilor fiscali 2007, 2010, 2011, 2012, nu a depus în toată perioada toate declaraţiile cu privire la obligaţiile datorate bugetului de stat, a situaţiei livrărilor şi achiziţiilor efectuate pe teritoriul naţional şi nu în ultimul rând nu certifică prin documente justificative/situaţii de lucrări prestaţiile facturate entităţii auditate”. Dacă la tot acest fals, făcut cu complicitatea funcționarilor publici, mai punem și prejudiciul adus SCJUT, doar din contractele de dezinsectie si deratizare, în sumă totală de 517.729,98 RON, atunci, în mod sigur, lucrurile devin si mai clare!

Cine este Iman?

Fără doar și poate, toată lumea se întreabă, pe bună dreptate, cine este Vlad Francisc Iman, de are atâta noroc în viață și atâta lipici la banul public!?! Iman a avut norocul în viață ca, la prima căsătorie, să fie cununat de Cristian Bușoi, liberal și el, fost președinte al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, propus ca ministru al sănătății de Crin Antonescu, actualmente candidat la europalamentarele din 25 mai a.c. Tot soarta a vrut ca, de-a lungul timpului, Iman să-l aibe angajat și asociat/administrator pe liberalul Ciprian Bogdan, fost director al Spitalului Județean Timișoara, acum vicepreședinte al CNAS

.

Teapa taierilor de corectie la arborii din Timisoara

Contractul a fost incheiat cu o firma, dar lucrarile au fost executate de alta firma, care a ramas si neplatita, si cu banii luati.
La mijlocul anului trecut, Primaria Municipiului Timisoara scotea la licitatie, pentru cele patru sectoare ale orasului, contractul pentru “Taieri de corectie, elagare si defrisare arbori pe domeniul public al Municipiului Timisoara”. In data de 8 august 2013 a fost publicat anuntul de atribuire a lucrarilor. Toate cele patru sectoare ale orasului au fost castigate de o firma din Bucuresti, SC Tradecomia SRL. Contractele incheiate pentru un an insumeaza valoarea de 3.500.000 de lei plus TVA – adica aproape un milion de euro.
Cine e firma Tradecomia?
Nefiind deloc cunoscuta in Timisoara, firma Tradecomia a nascut intrebari. Iar presa a scris: este o societate care are ca obiect de activitate exclusiv deratizarea, dezinsectia, dezinfectia si deparatizarea, lucru care, de altfel, reiese si astazi de pe pagina de internet a firmei. Firma lupta impotriva daunatorilor gen capusa, gindacul de bucatarie, sobolanul, agentii patogeni si tantarul – deci, nu prea are legatura cu taierile de corectie la arbori. Pana la contractul cu Primaria Timisoara, firma a mai avut trei contracte cu institutii publice: doua cu Hidroelectrica si unul cu Spitalul Judetean din Drobeta Turnu Severin, toate pentru activitati de deratizare.
Tot mass-media a scris si ca, de fapt, in spatele firmei s-ar afla propusul ministru al Sanatatii, actualmente sel al CNAS, Cristian Busoi. Plecat in politica mare din Timisoara, Busoi isi are originile in Turnu Severin, asa ca lucrurile se cam leaga. In plus, in ciuda faptului ca s-a scris peste tot de legaturile dintre Busoi si Tradecomia, nu a aparut nici un fel de dezmintire, singurul care s-a pronuntat fiind viceprimarul Dan Diaconu, care a spus ca nu are cunostinta despre aceste legaturi. Iar de la faptul ca firma nu a avut nici o treaba pana la licitatia castigata in Timisoara pentru taierile de corectie a arborilor, pornesc si problemele.
Istoria unei tepe
Dam cuvantul domnului Ionel Urzica, administrator al firmei SC Wegabau Co SRL:
“Intre Wegabau si Tradecomia, dupa ce Tradecomia a castigat licitatia la Primarie, a existat un subcontract de prestari servicii pentru executarea lucrarilor de taiere si toaletare a arborilor incluzand transportul si depozitarea materialului lemnos rezultat, operatiuni executate in totalitate cu logistica si resursele Wegabau, Tradecomia reprezentand, practic, doar o interfata contractuala cu beneficiarul – Primaria Timisoara”.
Domnia sa continua spunand ca, la inceputul contractului cu Primaria, Tradecomia, neavand capacitatea financiara si logistica necesara executarii lucrarilor contractate prin licitatie, a solicitat firmei sale sa sustina executia acestora in calitate de subcontractor. Zis si facut: Wegabau a achizitionat utilajele si logistica necesare, s-a ocupat de plata salariilor, de cheltuieli de transport si de consumabile, urmand ca acestea sa fie achitate de Tradecomia in momentul in care ar fi decontat lucrarile la Primaria Municipiului Timisoara. “De la inceputul contractului, in 5 septembrie 2013, si pana in 19 decembrie 2013, am derulat toate lucrarile prin punctul de lucru al Wegabau din comuna Sacalaz. Am angajat un numar de 21 de persoane care, la rugamintea reprezentantului Tradecomia, au fost inregistrati pe aceasta societate, motivatia fiind obligatia pe care o avea Tradecomia datorita contractului cu Primaria Timisoara. Insa costurile salariale ale acestora au fost suportate tot de Wegabau”, spune Ionel Urzica. Domnia sa are si un tabel cu cei 22 de salariati, dintre care 12 declara sub semnatura ca nu cunosc firmat Tradecomia, si nici pe reprezentantii acesteia, Militaru Marius si Gubandru Alin, iar trei ca au cunostinta de aceasta firma doar de dupa 19 decembrie, data la care Wegabau a decis sa rupa contractul cu Tradecomia!
De ce s-a rupt contractul? “Am reziliat unilateral contractul cu Tradecomia in baza articolul 7 punctul 3 din contractul cadru pe care l-am avut, respectiv neachitarea facturarilor catre prestator”. Aceasta deoarece, oricati bani ar fi luat Tradecomia de la Primaria Municipiului Timisoara din cei 3.500.000 lei + TVA in cele trei luni si jumatate din anul pe care era incheiat contractul, catre Wegabau nu a ajuns nici un leu. Costurile reale de executie a lucrarilor care au fost realizate de aceasta firma sunt de 175.940,05 lui – un mizilic din banii incasati de Tradecomia, dar din care aceasta nu a gasit de cuvinta sa plateasca ceva executantilor lucrarilor.
“Putem demonstra executarea lucrarilor comandate de primare in totalitate si efectuarea platilor salariale prin tabele semnate de fiecare lucrator in parte. Pentru toate lucrarile am folosit doar resursele si logistica proprie, incluzand transportul zilnic, dus-intors, a trei echipe de la sediul societatii noastre la locurile unde trebuiau executate lucrarile, transporturi de material lemnos de la locul de activitate la depozitul propriu din localitatea Sacalaz si transporturi de material lemnos pentru cazuri sociale, pe baza comenzilor si proceselor verbale eliberate de Primaria Timisoara. Am asigurat, de asemenea, carburantul utilajelor si cazarea permanenta a noua muncitori la sediul societatii noastre. Am tinut un contact direct si permanent cu Primaria, primind comenzile zilnic de la sefii de zone, care cunosc executantul de drept al fiecarei lucrari in parte”, spune dl Urzica.
Altfel zis – teapa. Tradecomia a castigat licitatia, Wegabau a executat lucrarile, Tradecomia a incasat banii, Wegabau nu a fost platita.
 
Care este treaba Primariei
Teoretic, in tot acest caz, Primaria Timisoara nu are absolut nici o vina. Ea are un contract cu Tradecomia, lucrarile angajate prin contract de Tradecomia au fost executate, iar plata s-a facut catre Tradecomia. Teoretic. Problema apare in momentul in care vedem ca in anuntul de atribuire a contractelor catre Tradecomia, la fiecare din cele patru contracte scrie, negru pe alb, “NU” in dreptul posibilitatii de a fi subcontractate lucrarile. Acest lucru, totusi, s-a facut. La adresele facute de Wegabau catre primarie s-a raspuns, laconic, ca primaria are contracte “cu SC Tradecomia SRL in calitate de lider si SC Trustul de Constructii Drobeta SA in calitate de promitent-prestator. Ca atare primaria poate efectua plati pentru lucrarile prestate doar catre societatea cu care sunt incheiate lucrarile de prestari servicii”. Ce cautaTrustul de Constructii Drobeta in acest caz este un mister numai daca nu vedem ca acesta este din Turnu Severin – loc care ne duce cu gandul la ipoteza initiala, ca in spatele afacerii ar putea fi Cristian Busoi. Iar reprezentantii primariei, in momentul in care stiau ca lucrarea a fost subcontractata, ar fi fost normal sa actioneze pentru anularea contractului. Acest lucru nu s-a intamplat insa.
Wegabau a solicitat, prin adrese oficiale, Directiei de Mediu din primarie si primarului sprijin pentru recuperarea banilor de la Tradecomia si pentru eliberarea masei lemnoase din depozitul de la Sacalaz, care, ca produs secundar al activitatii prestate, ar fi trebuit sa ajunga pe post de lemn de foc catre cazurile sociale din evidenta municipalitatii. Nici acest lucru nu s-a intamplat, probabil pentru ca daca ar fi facut ceva in acest caz, primaria ar fi recunoscut de facto faptul ca lucrarile nu au fost realizate de Tradecomia si exista o buba mare de tot.
 
Ce se va intampla?
Asa ca Primaria ramane neimplicata in acest caz atat timp cat scriptic nu a avut vreo legatura cu Wegabau. Cel putin teoretic si cel putin deocamdata.
Administratorul SC Wegabau Co SRL, Ionel Urzica, pare impacat cu soarta si cu teapa pe care si-a luat-o. Se va adresa instantei pentru recuperarea banilor de la Tradecomia, desi nu are sperante prea mari. Ceea ce doreste este sa reuseasca este sa obtina intreruperea contractelor dintre Tradecomia si Primarie, daca nu din alte motive, macar ca sa nu se mai scurga bani publici catre o firma care, in fapt, nu s-a ocupat de executia lucrarilor pentru care a fost angajata.
 
Mai departe – legatura dintre Tradecomia si Cristian Busoi, cat a cantarit aceasta legatura in castigarea licitatiei de catre Tradecomia, cum s-a prezentat si cum a castigat firma o licitatie pe un domeniu pe care nu a activat, cum a fost subcontractata lucrarea desi acest lucru nu era permis – sunt lucruri care depasesc simpla sfera a investigatiei jurnalistice si care tin mai degraba de organele de cercetare penala si de DNA. Care, in cazul acesta, se pare ca ar putea sa isi gaseasca de-o paine.
Nota – Am incercat sa luam legatura si cu reprezentantii societatii Tradecomia inainte de publicarea acestui material, pentru a obtine si punctul de vedere al partii adverse. Din pacate, la unicul numarul de telefon de pe pagina de internet a societatii, nu a raspuns nimeni…Sursa:  Vestul.ro

Dorești să adaugi un comentariu?

Your email address will not be published.

Alte articole apreciate de cititori